جدیدترین اخبار :
  • انتصاب «مشاور رئیس و مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی»
  • فراخوان مقاله سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با عنوان «قدس، محور وحدت امت»
  • دیدار رئیس و معاونین دانشگاه مذاهب اسلامی با رئیس مجلس شورای اسلامی/ دکتر لاریجانی: رویکرد تقریبی دانشگاه مذاهب اسلامی در یک فضای آکادمیک فرصت ارزشمندی است
  • اطلاعیه مهم/جزئیات، مدارک مورد نیاز و زمان ثبت نام پذیرفته شدگان "مقطع کارشناسی" سال تحصیلی 98-97 دانشگاه مذاهب اسلامی
  • شماره 48 مجله علمی-ترویجی مطالعات تقریبی مذاهب اسلامی منتشر شد

جمعی از اساتید شیعه و سنی دانشگاه های کشمیر: حضور دانشگاه مذاهب اسلامی در فضای آکادمیک کشمیر، مانع جدی برای جریان های وحدت شکن خواهد بود

دانشگاه | تاریخ خبر : 1396-12-16 | تعداد بازید :547

اساتید شیعه و سنی دانشگاه کشمیر در دیدار از دانشگاه مذاهب اسلامی: حضور دانشگاه مذاهب اسلامی در فضای آکادمیک کشمیر، مانع جدی برای جریان های وحدت شکن خواهد بود.


دانشگاه مذاهب اسلامی در راستای گسترش روابط خود با مناطق شبه قاره هند پذیرای اساتیدی از دانشگاه کشمیر بود. در ابتدای این دیدار دکتر جهانگیری مدیرکل دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه مذاهب اسلامی به تبیین اهداف دانشگاه و نحوه تاسیس آن به دستور مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای پرداخت .


وی در ادامه افزود: شرایط حساس کنونی منطقه و گسترش فعالیت گروه های تکفیری نیاز به حضور دانشگاه مذاهب اسلامی و پاسخگویی به شبهات موجود را صد چندان می کند. بر همین اساس دانشگاه مذاهب به دنبال تاسیس شعبه های جدید و فعالیت هر چه بیشتر در زمینه مذاهب اسلامی می باشد.


مدیرکل دفتر همکاری های علمی و بین المللی با اشاره به فعالیت مجله های علمی در دانشگاه مذاهب بر همکاری با اساتید کشمیر و بهره گیری از تجربیات آنان در زمینه های مختلف علمی مطالعاتی و تحقیقاتی تاکید نمود.


دکتر جهانگیری در پاسخ به سوال یکی از میهمانان حاضر که چگونگی ادامه تحصیل در دانشگاه مذاهب را پرسیده بود، گفت: این امکان وجود دارد که دانشجویان خارجی از طریق دوره های کوتاه مدت و بلند مدت در دانشگاه به تحصیل بپردازند.


اساتید دانشگاه کشمیر نیز با قدردانی از مسئولین دانشگاه مذاهب از امضای تفاهم نامه با دانشگاه استقبال کرده و ادامه همکاری های علمی و پژوهشی را خواستار شدند.

آرشیو اخبار
سامانه پیامکی و ایمیل

بازگشت به ابتدا