شیوه‌نامه پذیرش

از اینکه دانشگاه ما را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده‌اید بسیار خرسندیم. در ادامه توجه شما را به نکاتی جهت ادامه مراحل پذیرش دانشجویان بین‌المللی جلب می‌نماییم.

 

ارسال درخواست تحصیلی

متقاضیان تحصیل در هر یک از رشته‌ها و مقاطع ابتدا به بخش ارسال درخواست مراجعه کنند و با تکمیل اطلاعات شخصی و آموزشی خود و بارگذاری مدارک لازم درخواست خود را برای اداره جذب دانشجویان بین‌الملل دانشگاه ارسال دارند. متقاضیان محترم جهت ارسال درخواست پذیرش خود به این پیوند مراجعه کنند. همچنین جهت کسب اطلاع از مراحل گوناگون روند جذب دانشجویان بین‌الملل دانشگاه به این فایل مراجعه کنند.

 

شهریه و هزینه‌های رایج

دانشگاه بین‌‌المللی مذاهب اسلامی در حال حاضر شهریه‌ای می‌باشد. با این حال متقاضیان محترم توجه داشته باشند که در صورت دارا بودن رزومه علمی و اجرایی خوب امکان بهره‌مندی و استفاده از بورسیه دانشگاه (معاف از پرداخت شهریه) وجود دارد. برای آگاهی از موارد بورسیه پس از ارسال درخواست تحصیل خود با کارشناس کمیته جذب و از طریق رایانامه admissions@mazaheb.ac.ir مکاتبه کنید. در ادامه نیز میزان شهریه هر ترم به تفکیک مقطع تحصیلی قابل مشاهده است.

 

مقطع تحصیلی

شهریه ثابت هر نیمسال (دلار)

شهریه ثابت هر واحد (دلار)

نظری

جبرانی

پایان‌نامه / رساله

ملاحظات

کارشناسی

200

10

5

--

---

کارشناسی ارشد

250

25

15

250

---

دکترا

300

40

25

300

هزینه آزمون جامع 100 دلار است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* لازم به ذکر است شهریه فوق برای هر ترم می‌باشد.

* جهت آگاهی از هزینه‌های اسکان و خوابگاه و شرایط و مقررات آن به بخش «زندگی دانشگاهی» مراجعه کنید.

 

مدارک لازم

متقاضیان تحصیل ابتدا باید درخواست خود را از طریق سیستمی و با تکیمل کردن فرم الکترونیکی پذیرش برای اداره پذیرش دانشجویان بین‌المللی دانشگاه ارسال کنند. آنچه به عنوان مدرک لازم برای تکمیل فرم پذیرش حائز اهمیت و الزامی می‌باشد مدرک (مدارک) تحصیلی مقطع (مقاطع) تحصیلی قبلی، ریز نمرات، گذرنامه و عکس  متقاضی می‌باشد. مدارک دیگر (همانند توصیه‌نامه، انگیزه‌نامه، و غیره) که اثبات کننده توانمندی‌های فردی و علمی متقاضی می‌باشد، اختیاری بوده اما در پذیرش و یا اخذ بورسیه متقاضی کمک کننده است. لازم به ذکر است تمامی مدارک ارسالی باید به زبان فارسی یا انگلیسی و یا ترجمه به یکی از این دو زبان باشد.

روند جذب دانشجویان

پس از دریافت تقاضای متقاضی در یک روند 1 الی 3 ماهه درخواست شخص ابتدا به کارشناس اداره جذب جهت بررسی اولیه مدارک ارسال می‌شود. در گام بعد و پس از تأیید پرونده متقاضی جهت بررسی تخصصی به کمیته جذب ارسال می‌گردد. کمیته جذب بنابه مستندات و بررسی‌های لازم در صورت نیاز مصاحبه‌ای علمی در یک یا دو مرحله برای متقاضی برنامه‌ریزی می‌کند و متقاضی پس از موفقیت در این مرحله به صورت رسمی از سوی دانشگاه نامه پذیرش را دریافت می‌کند. جهت مشاهده دقیق روند و مراحل گوناگون جذب دانشجویان بین‌الملل به این چارت مراجعه کنید و در صورت هرگونه ابهام و یا سوال با ایمیل admissions@mazaheb.ac.ir مکاتبه کنید.

 

اخذ بلامانع تحصیل از وزارت علوم ایران (کد سائورگ saorg)

یکی از مراحل اخذ پذیرش نهایی برای شما متقاضیان که پس از پذیرش اولیه توسط دانشگاه باید طی نمایید، ثبت نام در سایت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران و اخذ تاییدیه بلامانع تحصیلی می‌باشد. جهت ورود به سایت مربوطه به این لینک مراجعه و جهت مشاهده راهنما به راهنمای ثبت نام مراجعه کنید.

 

روادید (Visa)

صدور و ارسال روادید (Visa) پس از دریافت پذیرش نهایی از دانشگاه و صدور تأییدیه تحصیلی شما از سوی سازمان امور دانشجویان برای شما انجام می شود. روادید به سفارت یا کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کشور شما ارسال خواهد شد. در صورتی که جمهوری اسلامی ایران در کشور شما سفارت نداشته باشد، روادید به نزدیکترین سفارت یا دفتر کنسولگری در کشور مورد نظر شما ارسال خواهد شد و در صورت هرگونه ابهام و یا سوال با رایانامه admissions@mazaheb.ac.ir مکاتبه کنید. برای اقدام جهت دریافت روادید پس از گذراندن مراحل شرح داده شده در بالا، ابتدا فرم روادید را دانلود و پس از تکمیل آن به رایانامه اداره کنسولی دانشگاه که در بالا نوشته شده است، ارسال کنید.

 

تأییدیه مدارک

دانشجویان در نظر داشته باشند تمامی مدارک تحصیلی‌شان باید توسط سفارت و یا کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کشور خود تأیید شود.

 

مراحل کنسولی

پس از ورود به ایران و ثبت نام نهایی در دانشگاه برای اقامت شما اقدام خواهد شد. لازم به ذکر است اعضای خانواده دانشجو (اعم از همسر و فرزندان) تا زمانی که دانشجو مشغول به تحصیل بوده و از اقامت قانونی برخوردار می‌باشد، می‌توانند اقامت پیوست دریافت کنند. تمامی مراحل کنسولی دانشجو و خانواده‌شان از ابتدا تا پایان تحصیل برعهده اداره کنسولی دانشگاه می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با رایانامه admissions@mazaheb.ac.ir مکاتبه کنید.

  1. همسر دانشجوهای خانم نمی‌توانند از شرایط اقامت برخوردار باشند. با توجه به تغییر قوانین کنسولی در صورت دارا بودن چنین شرایطی قبل از اقدام آخرین تغییرات قوانین کنسولی را از طریق رایانامه admissions@mazaheb.ac.ir از ما جویا شوید.

 

زبان فارسی

تحصیل در مراکز آموزش عالی ایران به زبان فارسی می‌باشد (به استثنای موارد خاص و در برخی از دانشگاه‌ها) و متقاضیان غیرفارسی زبان باید در مهارت های چهارگانه زبان (نوشتن، خواندن، شنیدن و صحبت کردن) سطح لازم را داشته باشند. به همین دلیل ارائه مدرک زبان فارسی (سامفا) برای دانشجویان غیرفارسی زبان الزامی است. اگر زبان فارسی بلد نیستید باید ابتدا زبان فارسی را در یکی از مراکز زبان فارسی مورد تایید وزارت علوم ایران بیاموزید. با اعلام این موضوع به ما لیست مراکز و شرایط تحصیل و هزینه‌های و دیگر راهنمایی‌های لازم به شما داده خواهد شد.

 •اتباع افغانستان و تاجیکستان از این شرط معاف می‌باشند.